بلاگ

خواص روغن نارگیل برای پوست

اصلا تعجبی ندارد که روغن نارگیل در سراسر جهان طرفداران بسیار زیادی دارد چرا که هم به صورت خوراکی خواص و فواید بسیاری دارد و هم به صورتی استعمال خارجی بسیار پرخاصیت است.روغن نارگیل حاوی چربی های مفیدی است و یک گزینه بسیار خوب برای پخت و پز به حساب می آید.روغن نارگیل برای سلامت پوست نیز بسیار مفید است و می تواند به عمق پوست نیز به راحتی نفوذ کند.در این مطلب به برخی از رایج ترین خواص و فواید روغن نارگیل برای پوست اشاره خواهد شد.

خواص و فواید روغن نارگیل برای پوست

این روغن گیاهی خواص بسیار زیادی برای پوست و بخصوص پوست صورت دارد که در ادامه به برخی از آن اشاره شده است .

1 ) می توانید به عنوان لوسیون پوست استفاده کنید

مواد شیمیایی موجود در لوسیون ها می تواند باعث آسیب رسانی به پوست شود.بجای استفاده از لوسیون های شیمیایی می توانید به راحتی از روغن نارگیل استفاده کنید. به دلیل اینکه این روغن گیاهی حاوی چربی های اشباع شده است می تواند به نرمی و لطافت پوست کمک کند. از این روغن می توانید حداکثر 4 بار در هفته استفاده کنید. می توانید چند ثانیه روغن نارگیل را در دست خود گرم کنید سپس به صورت لوسیون بر روی پوست خود بمالید. از این روش می توانید برای رفع خشکی پوست آرنج و زانو نیز استفاده کنید.

2 ) استفاده از روغن نارگیل به عنوان اسکراب بدن

از بین بردن سلول های مرده پوست نقش بسیار مهمی در سلامت پوست دارد.می توانید روغن نارگیل را با شکر مخلوط کرده و به عنوان اسکراب طبیعی و گیاهی بدن استفاده کنید.

3 ) روغن نارگیل به بهبود زخم ها کمک می کند

روفن نارگیل حاوی اسیدهای چربِ کاپریلیک اسید و اسید لوریک است که خاصیت مسکن ، ضد عفونی کننده دارند و می توانند به بهبود سریع تر زخم ها و جلوگیری از لک های پوستی کمک کنند.

4 ) استفاده از روغن نارگیل به عنوان روغن کوتیکول

می توانید بعد از مانیکور ناخن از روغن نارگیل به عنوان روغن کوتیکول استفاده کنید.

5 ) استفاده برای سم زدایی بدن

یکی از راه های سم زدایی بدن ، حمام کردن با آب حاوی روغن نارگیل است .فقط کافی است یک چهارم فنجان روغن نارگیل را با یک چهارم فنجان نمک اپسوم مخلوط کرده و به آب وان حمام خود اضافه کنید. از این روش می توانید 2 بار در هفته استفاده کنید.

6 ) درمان سوزش جای پوشک بچه

می توانید از این روغن گیاهی برای کاهش درد ، خاش و قرمزی جای پوشک بچه استفاده کنید.

7 ) نرم کننده پوست دست

اگر پوست دست های شما به واسطه شغلتان و یا انجام کارهای منزل خشک و آسیب پذیر شده است می توانید از روغن نارگیل برای نرم کردن پوست دست استفاده کنید.برای دریافت نتیجه بهتر و سریع تر می توانید بعد از مالیدن روغن نارگیل ، به مدت حداقل یک ساعت ، دستکش بپوشید.

8 ) به عنوان کرم صورت استفاده کنید

روغن نارگیل خواص ضد میکروبی و نرم کنندگی بسیار خوبی دارد و می تواند به جلوگیری و درمان جوش های صورت کمک کند.

9 ) استفاده از روغن نارگیل به عنوان دئودرانت طبیعی

در صورتی که نمی خواهید از دئودورانت های شیمیایی استفاده کنید ، روغن نارگیل یک جایگزین بسیار عالی برای این مورد است .

10 ) جلوگیری از نیش حشرات

با استفاده از خاصیت روغن نارگیل و ترکیب آن با چند روغن و اسانس گیاهی دیگر ، می توانید به راحتی از نیش حشراتی مانند پشه در امان باشید .کافیست کمی روغن نارگیل را با اسانس میخک ، اسانس اکالیپتوس و نعناع مخلوط کرده و بر روی پوست خود بمالید .

11 ) نرم کننده لب

استفاده از نرم کننده های شیمیایی می تواند بسیار مضر باشد چراکه این مواد شیمیایی علاوه بر این که به پوست لب آسیب وارد می کنند ، از طریق خوراکی ها و نوشیدنی هایی که مصرف می کنید وارد بدن می شوند.براحتی می توانید روغن نارگیل را به لب های خود بمالید و به صورت طبیعی و بدون عوارض جانبی از شر خشکی پوست لب و ترک های لب خلاص شوید.

12 ) به عنوان پاک کننده آرایش استفاده کنید

براحتی می توانید از روغن نارگیل برای پاک کردن آرایش صورت و بخصوص پاک کردن آرایش بخش های حساس مانند پوست اطراف چشم استفاده کنید.این کار همچنین می تواند به جلوگیری از ایجاد چین و چروک پوست نیز کمک کند.می توانید روغن نارگیل را گرم کرده و بر روی پوست خود بمالید و به آرامی با استفاده از پنبه ، آرایش خود را پاک کنید.

13 ) درمان شوره سر

از روغن نارگیل می توانید برای درمان شوره سر و مرطوب کردن پوست سر استفاده کنید. همچنین این روغن می تواند از ریزش مو جلوگیری کرده و موهای شما را براق و نرم کند.

14 ) استفاده به عنوان ژل اصلاح

براحتی می توانید از روغن نارگیل بجای خمیر ریش استفاده کنید.

15 ) درمان مشکلات پوستی

روغن نارگیل خاص ضد التهابی دارد و برا کاهش علائم و درمان بسیاری از مشکلات پوستی مانند اگزما ، جوش ، پسوریازیس و … بسیار مفید و محبوب است .در یک مطالعه ادعا شده است که 46 درصد از بیماران مبتلا به بیماری های مزمن پوستی با استفاده از روغن نارگیل ، نتایج خوبی به دست آورده اند.

16 ) به درمان ترک های پوستی کمک می کند

اگر به دلیل افزایش وزن ، حاملگی و یا هر دلیل دیگری دچار ترک های پوستی شده اید روغن نارگیل می تواند به کاهش این ترک ها کمک کند.همچنین در صورتی که در ماههای اول بارداری هستید می توانید برای جلوگیری از ترک های پوستی ، به صورت مرتب از روغن نارگیل استفاده کنید.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.